znak A-9

A-9  Przejazd kolejowy z zaporami

rowerzysta

do przejazdu jest już blisko
Znak ostrzega o przejeździe kolejowym wyposażonym w zapory, lub półzapory.
Przejazdy kolejowe z półzaporami są zawsze wyposażone w sygnalizację świetlną, natomiast z zaporami - tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione bardzo dużym natężeniem ruchu drogowego.

Zapora lub półzapora opuszcza się z pewnym opóźnieniem w stosunku do zapalenia się sygnału czerwonego, jednak zakaz wjazdu obowiązuje od chwili zapalenia się sygnału i trwa aż do chwili jego wyłączenia.
Umieszczona pod znakiem tabliczka T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe.

PAMIĘTAJ niezależnie od wyposażenia, ZAWSZE masz obowiązek sprawdzić, czy możesz bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy!

Kierującemu pojazdem zabrania się:

nie wolno

  1. wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca dla kontynuowania jazdy,
  2. wyprzedzania na przejazdach kolejowych i bezpośrednio przed nimi,
  3. omijania pojazdów oczekujących na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

Znak "przejazd kolejowy z zaporami" może być uzupełniony znakami, zwanymi słupkami wskaźnikowymi: G-1a słupek wskaźnikowy z trzema kreskami   G-1b słupek wskaźnikowy z dwoma kreskami   G-1c słupek wskaźnikowy z jedną kreską



Powiązane z tym znakiem:
sygnalizacja świetlna przed przejazdem B-32a znak zakazu: rogatka uszkodzona T-7 tabliczka wskazująca układ torów na przejeździe znak A-10

A teraz obejrzyj filmik:



i odpowiedz na pytanie:

podnoszenie półzapór nie zostało zakończone
Czy rowerzysta może wjechać na przejazd, kiedy podnoszenie zapór nie zostało jeszcze ukończone?
TAK
<<< Wybierz i kliknij >>>
NIE

wstecz